X- Plane > Aeronaves & Repinturas

X-Plane 10 e Boeing 747-400

(1/2) > >>

Luis Vargas:
Se alguem souber, favor me indicar um link que descreva como setar os controles do MCP (HDG, SPEED, ALT, V/S, etc) do Boeing 747-400. Estou enrrolado com eles. Ponho o mouse sobre eles, aparecem dois semi-circulos com os sinais menos e mais "-()+", mas como alterar os valores?

julio.tux:
Você clica e arrasta o mouse para um lado ou outro, e assim você altera os valores. :thumbsup:

Luis Vargas:
E não é que é?  :blush: Mesmo assim é bem estranho. Ainda bem que meu monitor é de 27" e tem bastante espaço para arrastar o mouse. A propósito, temos algum Boeing ou Airbus, de preferencia jatos médios da linha B737 ou A320 freeware ou payware, com virtual cockpit 3D e que os X-FMC ou U-FMC funcione nele? 

E antes que eu me esqueça, feliz aniversário!  :smile:

julio.tux:
Enquanto não sairem o NGX e o AirbusX pro X-Plane (as empresas já estão trabalhando neles), existem duas alternativas de modelos que estão bons em sistemas mas que ainda não têem VC:

737 EADT: Totalmente compatível com o XP10, bom modelo externo.

A320 FBW QPAC: Em termos de sistemas é o melhor A320 pra simuladores, simulando boa parte das funções <desejadas> do Fly-By-Wire. Ele ainda não simula os bugs do sistema da Airbus hehehe. Em termos de modelo externo, deixa muito a desejar infelizmente.

E obrigado :p

Luis Vargas:
A coisa anda confusa com relação a PMDG desenvolver para o X-Plane. Vejam o post de Greggerm no link http://www.flightsim.com/vbfs/showthread.php?244351-Pmdg, que transcrevo abaixo. Lá no post tem links para cada um dos steps abaixo, evidenciando os fatos. Sinceramente, espero que seja mais especulação que fato.

Step One:
Someone misinterprets a report from the November 7th X-Plane meeting, and says that PMDG is there and is showing off betas of the 737NGX.

Step Two:
That news is false, and Robert Arts goes into damage control mode, "I’m sorry for the initial confusion, a problem of using text messaging…".

Step Three:
The report is corrected, and Robert Arts says that Austin Meyer said "Austin also reports that PMDG received a beta of X-Plane 10 two days ago".

Step Four:
Folks on the Aerosoft site start digging into the "news" that PMDG is producing for XPlane.

Step Five:
Someone on the .Org sees that, and starts saying that PMDG is converting their airplanes for X-Plane.

Step Six:
Someones says that it's being talked about on the .Org, as if to indicate that lends credibility to the rumor.

Not a single shred of attributable information from PMDG itself has been issued about X-Plane. The only piece of attributable information about PMDG and X-Plane is that PMDG is in possession of a copy of X-Plane 10. (*and they probably have XP7, XP8, and XP9 somewhere on their shelves, too)

This isn't to say they WON'T make anything for X-Plane, but there are no indications whatsoever that PMDG is actively developing or testing with X-Plane 10.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version